Menu

Różowe naleśniki w zdrowej wersji



Wersja wegańska, ale nie tylko dla wegan!

Potrzebujemy:
- 200 g mąki jaglanej lub z płatków owsianych,
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia,
- 2 łyżki siemienia lnianego,
- 1 burak (średniej wielkości),
- 300 ml mleka roślinnego (może być np. ryżowe), 
- olej kokosowy.

Dodatkowo naleśniki mogą być na słodko lub słono. U nas były na słodko, więc dodałyśmy jeszcze do ciasta łyżkę miodu. Możecie przystroić je ulubionymi owocami (dobrym połączenie są jeszcze maliny) lub jeśli będą na słono dodać do nich na przykład: rukolę i awocado.

Przygotowanie:
1. Upiecz buraka. Zawiń go, ze skórką, w aluminiową folię i wstaw do piekarnika na ok. 1h, nastawiając piekarnik na 200oC.
2. W małej miseczce zmieszaj 2. łyżki siemienia lnianego wraz z gorącą wodą (ok 1/5 szklanki), zostaw do napęcznienia (ok. 3-5 min). Powstanie kleista masa.
3. Ostudź i obierz buraka, zrób z niego puree za pomocą np. blendera.
4. Do miski dodaj proszek do pieczenia i mąkę.
5. Dodaj mleko, siemię lniane i buraka. Zmiksuj wszystkie składniki na gładką masę.
6. Rozgrzej patelnie na średnim ogniu, dodaj oleju (najlepiej żeby to był kokosowy). Smaż do zarumienienia się pod dwóch stronach.

Wychodzi ok. 12 naleśników ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz